V našich blogoch vám predstavujeme šikovných členov TrustPay tímu. Tentokrát sme vyspovedali Luciu Kamhalovú, marketingovú špecialistku.

Čo ťa inšpirovalo k tomu, aby si si vybrala kariéru v marketingu a ako si sa dostala do TrustPay?

Vždy som chcela nejak pracovať s kreativitou, tvoriť buď vizuál alebo písať, prípadne pracovať v reklame alebo médiách, a preto som sa rozhodla študovať marketing a masmédiá. Moja cesta do TrustPay však neviedla priamo k marketingu – začínala som ako Account Manager pre zahraničných klientov.

Keď sa na to pozriem spätne, bola to veľmi cenná skúsenosť, ktorá mi pomohla lepšie porozumieť a navnímať svet platieb, pochopiť naše produkty a vidieť to celé komplexne z prvej ruky. Je veľmi dôležité pochopiť hlavne to, na čom obchodníkom najviac záleží a porozumieť ich potrebám. A práve v tom sa práca account manažéra prepája aj s marketingom. Myslím si, že bez tohto základu by bol prechod priamo do marketingu v tak komplexnom odvetví oveľa náročnejší. Dnes môžem spájať svoju vášeň pre marketing s reálnymi poznatkami z odvetvia, vďaka čomu je moja práca strategickejšia a má väčší dopad.

Ako vyzerá tvoj typický deň v úlohe Marketingového špecialistu v TrustPay?

Moje dni sú rôznorodé. Pracujem na širokej škále úloh – od písania obsahu, ako sú blogy, články a prípadové štúdie, cez tvorbu príspevkov na sociálne siete a plánovanie obsahu až po zhromažďovanie relevantných štatistík.

Niektoré dni nahrávam podcasty, editujem ich alebo pripravujem otázky pre našich hostí. Aktualizujem webstránku a pracujem na ďalších projektoch. Súčasťou mojej práce je aj brainstorming, plánovanie a spolupráca s kolegami, aby sme zabezpečili, že naša komunikácia je jasná a efektívna.

Tiež spolupracujem s externými kolegami, ktorí nám pomáhajú s grafikou a dizajnom, aby sme spoločne vytvorili efektívne a moderné marketingové materiály. Iné dni sú zase o telefónnych rozhovoroch, týkajúcich sa potenciálnych marketingových spoluprác, konferencií a podobne. Starám sa aj o organizáciu nášho eventu E-commerce Connect, kde dohliadam na všetky organizačné a obsahové detaily.

Marketing u nás však nie je len o tvorbe obsahu, ale je hlavne o podpore nášho sales a account manažment tímu, aby jednotlivé marketingové aktivity pomáhali kolegom efektívne prezentovať to, čo TrustPay ponúka, a aby sa naše služby dostali k tým správnym ľuďom tým správnym spôsobom. Neustále hľadáme nové spôsoby, ako sa spojiť s našimi klientmi a partnermi – či už prostredníctvom vlastných eventov, podcastov alebo účasti na konferenciách, kde môžeme naplno prezentovať našu značku. Cieľom nie je len propagácia, edukovanie, ale aj vytváranie si vzťahov s klientami a partnermi. A práve to robí túto prácu zaujímavou. 😊

„Cieľom nie je len propagácia, edukovanie, ale aj vytváranie si vzťahov s klientami a partnermi. A práve to robí túto prácu zaujímavou.“

Čím je marketing v platbách jedinečný alebo náročný v porovnaní s inými odvetviami?

Odkedy pracujem v TrustPay a vnímam svet platieb aj z tej druhej strany, nielen ako používateľ, veľmi ma fascinuje, aké je všetko rýchle. Technológie, regulácie, spôsob, akým sa firmy prispôsobujú – všetko sa neustále mení. A úprimne? Baví ma to. 😊

Rada sa učím nové veci, takže byť obklopená ľuďmi, ktorí sú pre tieto veci nadšení, či už kolegami alebo klientmi, je pre mňa veľkým prínosom. Baví ma sledovať dianie a nové trendy. Moji kolegovia, ktorí sú v TrustPay už dlhé roky, majú obrovské množstvo skúseností a je skvelé sa od nich učiť. Marketing v platbách je špecifický v tom, že nepredávate len produkt – pomáhate firmám zorientovať sa v zložitom a neustále sa meniacom prostredí. Je to o edukácii, dôvere a o tom, ako obchodníkom ukázať, že správne platobné riešenia môžu pre ich biznis znamenať skutočný rozdiel.

Ako jednotlivé aktivity prispievajú k celkovej marketingovej stratégii?

Našou snahou je vytvoriť prepojený marketingový ekosystém, v ktorom všetky aktivity do seba prirodzene zapadajú a navzájom sa dopĺňajú. Nejde len o jednorazové kampane, ale o prepojenie všetkého, čo robíme, aby to dávalo zmysel a prinášalo dlhodobý efekt. Či už ide o prepojenie obsahu na našom webe so sociálnymi sieťami, zapojenie klientov do podcastov a prípadových štúdií, alebo účasť našich kolegov na panelových diskusiách a konferenciách – každý prvok zohráva svoju úlohu pri budovaní značky a vzťahov.

Svet platieb ponúka množstvo zaujímavých a cenných poznatkov, ktoré stoja za to, aby sme ich posúvali ďalej. Čím viac dokážeme klientov edukovať a správne ich nasmerovať, tým väčšou hodnotou pre nich sme. Cieľom je, aby bol TrustPay vnímaný ako dôveryhodný hráč v odvetví a zároveň sme si budovali silné a zmysluplné vzťahy.

Ako TrustPay využíva AI v marketingovej a ako ju ty osobne zapájaš do svojej každodennej práce?

AI je môj malý každodenný pomocník. 😊 Pri písaní obsahu mi nielen šetrí čas, ale pomáha mi tvoriť kvalitnejšie texty s lepšou štruktúrou. Nevnímam ho ako náhradu kreativity, ale skôr ako nástroj, ktorý ju posúva na vyššiu úroveň. Samozrejme, kľúčové sú aj správne znalosti a prehľad, aby obsah potom nevyznieval ako od chatbota.

AI mi pomáha aj pri úprave videí a ďalších kreatívnych úlohách, pričom veľmi rada skúšam nové nástroje. Som otvorená inováciám a fascinuje ma to, kam sa AI posunie ďalej a ako ju môžem ešte lepšie zapojiť do svojej práce. TrustPay stavia na inováciách a podporuje využívanie AI na zvýšenie efektivity, vďaka čomu je moja práca ešte zaujímavejšia a jednoducho „more fun“. 😊

 

Ak by si mala opísať značku TrustPay tromi slovami, ktoré by to boli a prečo?

TrustPay znamená rýchlosť, inovácie a spoľahlivosť. Platby robíme rýchlymi a bezproblémovými, neustále prinášame nové riešenia a posúvame odvetvie vpred, pričom firmy sa na nás môžu vždy spoľahnúť. V platbách sú dôvera a agilita kľúčové a presne to prinášame.

 

„Čím viac dokážeme klientov edukovať a správne ich nasmerovať, tým väčšou hodnotou pre nich sme.“